Geležinkelio konstrukcijos lengvasis užpildas su LECA® keramzitu

Kokemäki – Rauma raudteelõigul

Kokemekio–Raumos geležinkelio atkarpoje nusėdusio geležinkelio konstrukcija buvo užpildyta lengvuoju užpildu labai sparčiai – per 2018 metų Joninių savaitgalį.

„Geležinkelio trasa maršrutu Kokemekis–Rauma iš pradžių buvo nutiesta XXI amžiaus pabaigoje, o remontuojamame ruože jos pralaidos pastatytos ant medinių polių. Senasis pylimas tolygiai ir lėtai smunka į minkštą žemę, tačiau pralaidos ant polių – ne. Bėgių konstrukciją teko kelti prie pralaidų kas kelerius metus, nes, naudojant kontrolinį vagoną, buvo aptikti nepriimtini skirtumai“, – pasakoja Seppo Hakala, inžinierių įmonės „Arcus Oy“ vyresnysis konsultantas, dirbęs vyriausiuoju objekto remonto projekto projektuotoju.

Geležinkelio konstrukcijos lengvasis užpildas per labai trumpą laiką

Jei matavimų metu nustatytas nusėdimas tampa per didelis, traukiniams reikia nustatyti greičio apribojimus, o tai natūraliai lėtina eismą geležinkelio ruože.

2018 metais buvo priimtas sprendimas vietoj kas kelerius metus atliekamo pakėlimo palengvinti šalia pralaidų esančią pylimo konstrukciją, kuri, kaip buvo tikimasi, išspręs problemą visam laikui.

Iš viso per Joninių savaitgalį trijų nusėdusių ruožų remontui buvo skirta 51 valanda. „Penktadienio popietę geležinkelis buvo uždarytas remontui, o sekmadienio popietę jis vėl turėjo būti parengtas eismui“, – sako Ronny Östmanas, įmonės „Sundström Ab Oy“, kuri specializuojasi kelių ir geležinkelių tiesimo srityje Pederserės mieste, darbų vadovas.

Dviejuose renovuojamuose objektuose aplink Kahalansuo buvo atliekamas užpildymas LECA keramzitu. „Viename objekte buvo atliktas dviejų metrų gylio grunto keitimas šimto metrų atstumu, o kitame – maždaug 400 metrų atstumu grunto keitimo gylis yra apie 1–2 metrai“, – sako Östmanas.

LECA keramzitas – puiki medžiaga

LECA keramzitas yra puiki medžiaga šiam tikslui būtent dėl savo tvirtumo ir lengvumo. Objekte iš viso buvo panaudota maždaug 2,500 m³ keramzito. Likusią geležinkelio pylimo dalį vis dar sudaro skalda.

Objekte P15, ties 307 km, 2005 metais buvo į nuožulnesnę pertvarkyta stati kalva, ties kuria lokomotyvų eismas sulėtėdavo. Projekte numatytas lengvasis užpildas objekte ties pralaida kažkodėl liko neparemtas. „Dabar, naudojant LECA keramzitą, buvo ištaisytos objekto nusėdimo ir stabilumo problemos, lengvasis užpildas buvo paklotas šiek tiek platesnėje teritorijoje“, – sako Hakala.

Iš LECA gamyklos atvežtam keramzitui kuo arčiau objekto buvo paruošta sandėliavimo aikštelė, kurioje iš anksto buvo sukauptas visas reikalingas kiekis. Taigi pristatymų nereikėjo planuoti Joninių savaitgaliui.

Dėl patyrusios komandos pastangų renovacijos darbai vyko labai sklandžiai ir buvo baigti penkiomis valandomis anksčiau, nei numatyta. Anot Hakalos, lengvojo užpildo nuslūgimas ir atvirų kelio konstrukcijų nusėdimas trunka kelerius metus, tačiau vėliau nuslūgimo nebeturėtų būti.

DUOMENYS


Objektas: 
Kokemekio–Raumos geležinkelio mažos keliamosios galios grunto atkarpoje objektų Nr. 15 ir Nr. 16 grunto keitimas lengvojo užpildo konstrukcija

Užsakovas: 
Suomijos transporto valdyba

Rangovas: 
„Sundström Ab Oy“

Planavimas: 
„VR Track Oy“, generalinis projektuotojas, vadovaujantysis konsultantas – statybų inžinierius Seppo Hakala, inžinierių biuras „Arcus Oy“

Vystytojo konsultantas: 
„Welado“

Please register your details first

Areas of interest