Sąnaudų sutaupymas dėl naudojamo LECA® keramzito

Projektiosas 1A uuendas Destia Oy 12. riigimaantee kaherealiseks uues maastikukoridoris Soramäki ja Okeroineni vahel.

„Destia Oy“ dėl sudėtingo podirvio ieškojo alternatyvių sprendimų Lahčio pietinio žiedinio kelio Hololos atkarpai tiesti 12-ajame nacionaliniame greitkelyje. Naudojant LECA keramzitą kaip lengvąjį užpildą buvo gerokai sutaupyta sąnaudų.

12-ojo nacionalinio Lahčio pietinio žiedinio kelio tiesimo darbai – vienas svarbiausių infrastruktūros projektų Suomijoje. Jis buvo padalintas į dvi dalis, kurios buvo įgyvendintos trimis rangomis. Projekto 1A dalyje „Destia Oy“ atnaujino 12-ąjį nacionalinį greitkelį ir dabar jis naujame tarp Soramekio ir Okeroineno išsidėsčiusiame kraštovaizdžio koridoriuje yra dviejų juostų.

„Destia“ projekto dalį vykdė kaip projektavimo ir statybos rangos sutartį, kai rangovas buvo atsakingas tiek už projektavimą, tiek ir už pačias statybas.

Janio Leinoto, dirbusio objekto vadovu, laukė sudėtingas ir įdomus projektas. Projekto patirtis buvo įgyta įgyvendinant kompleksinį infrastruktūros projektą nuo pradžios iki pabaigos. „Reikėjo nutiesti devynis kilometrus kelio, įrengti tris skirtingo lygmens sankryžas, 18 tiltų ir sutvirtinimų – nuo lengvojo užpildo iki rostverkų ir stabilizavimo“, – vardija jis.

Lengvojo užpildo konstrukcijos padeda sutaupyti

Dirva, kuri nuo pat pradžių buvo laikoma sudėtinga, buvo sudėtingesnė, nei manė užsakovas ir rangovai. Žinoma, pradiniame projekte, atliktame su didelėmis atsargomis, buvo ir daug didesnių nei 40 metrų polių bei rostverkų, kurių įrengimas yra labai brangus.

„Projektuodami atlikome daug tikslių edometro testų ir nustatėme, kad minkštas priemolis pamažu, tačiau užtikrintai grimzta. Nusprendėme rostverkus pakeisti lengvesniais sprendimais ir pylimais“, – pasakoja objekto geodizaineris dipl. inž. Mikko Smura iš įmonė „Destia“.

Svarbus žemės darbų objektas, kuriame buvo nutarta nenaudoti rostverkų, buvo užvažiavimo ant S14 tilto pylimai. Vietoj to iš abiejų pusių buvo atliktas tinkamas giluminis stabilizavimas ir naudojamas lengvasis užpildas iš keramzito. LECA keramzito iš viso abiem keliams buvo sunaudota 10 500 m³.

„Tikslūs tyrimai ir kruopštus projektavimas leido panaudoti ekonomiškus sprendimus projekto pagrindui sutvirtinti, tam naudojant apkrovą ir lengvojo užpildo konstrukcijas. Tai svarbiausi mano ilgos karjeros įmonėje „Destia“ projektavimo ir statybos darbai“, – su pasitenkinimu sako Smura.

Tiekimai tiesiai į objektą

Leino pasakoja, kad bendradarbiavimas su LECA klostėsi sėkmingai. Kroviniai buvo gaunami laiku. „Dėl kasdienių pristatymų buvome susitarę iš anksto. Jei kildavo klausimų dėl kiekių ar norėjome kiekių suvestinės, informaciją gaudavome jau tą pačią dieną.“

LECA keramzitas į aikštelę pristatomas visiškai pakrautais sunkvežimiais iš LECA gamyklos. „Priėmėme jį vikšriniais ekskavatoriais ir sutankinome konstrukciją. Antstate toliau buvo įprasti dangos sluoksniai, kurie buvo sutankinti dideliu vibraciniu volu", – pasakoja Leino.

Be S14 tilto pylimų, buvo vykdomi ir mažesni lengvojo užpildo projekto darbai. Iš viso į objektą buvo atgabenta apie 15 000 m³ LECA keramzito.

DUOMENYS


Objektas:
12-ojo nacionalinio kelio Lahčio pietinės apylankos projekto 1A dalis, lengvojo užpildo konstrukcijos

Vieta:
Lahti-Hollola

Darbų ranga ir planavimas:
„Destia Oy“ (projektavimo ir statybos projektas)

LECA® gaminiai:
keramzitas    

Please register your details first

Areas of interest